Subject: Palun AKI arvamust
From: "Kairit Matto" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Fri, 9 Aug 2024 10:58:19 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palume AKI arvamust õigustatud huvi alusel uppumise tuvastamise süsteemi
kasutusele võtmise kohta.

Tartu Veekeskus võtab kasutusele uue süsteemi õigustatud huvi alusel, sest
Eesti õigusruum veel ei reguleeri kaamerate kasutamist isikute
turvamiseks. Uppumise tuvastamise süsteem toimib selliselt, et basseini
(vette ja vee kohale) on paigaldatud kaamerad ja andurid, mis koostöös
tuvastavad basseinis olukordi ja liikumisi, mis võivad viidata ohule
(võimalikule uppumisohule). Ohuolukorra tuvastamisel süsteem saadab teate
instruktori nutikellale – teade on täpp ekraanil oleval basseini
kujutisel, kus võimalik ohtlik olukord täpselt on. See võimaldab
instruktoril võimalikule ohtlikule olukorrale basseinis kiiresti
reageerida. Võimalike vees juhtuvate juhtumite puhul on kiire reageerimine
äärmiselt oluline ja võib päästa inimese elu (vee alla vajumine toimub
reeglina vaikselt ja kiiresti). Kui ohtlik olukord tekib vees, on
märkamiseks ja tegutsemiseks reaalsuses vaid loetud sekundid. Samas on
suur veepind koht, kus märkamine on raskem (vee peegeldused, virvendused,
erinev valgus, teised ujujad jmt). Seega on tehnoloogia, mis võimaldab
erinevaid ohtlikke olukordi basseinivees tuvastada, kasutuselevõtt
inimeste elu ja tervise seisukohalt oluline.

Eestis veealust uppumise tuvastamise süsteemi veel kusagil kasutusel ei
ole, aga on mujal maailmas, sh paljudes kohtades Euroopas. Tartu Veekeskus
poolt kasutusele võetava süsteemi lähimad kasutuskohad on Leedus ja
Rootsis.

Uue süsteemi kasutusele võtmise tarbeks oleme koostanud õigustatud huvi
õiguslikust alusest tuleneva analüüsi kaamerate kasutamise kohta,
kehtestanud kaamerate kasutamise korra ja teinud vastavad muudatused
andmekaitsetingimustesse.

Manusena on lisatud õigustatud huvi analüüs, kaamerate kasutamise kord,
andmekaitsetingimused, volitatud töötleja Ange Eye privaatsustingimused.
Lisan ka süsteemi tutvustava lingi
https://www.angeleye.tech/en/en-technology/

Heade soovidega

Kairit Matto

OÜ Tartu Veekeskus/Aura Keskus

Juhataja

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.aurakeskus.ee/> www.aurakeskus.ee

  <http://www.facebook.com/aurakeskus> www.facebook.com/aurakeskus